Nykyaikaisista dieselmoottoreista saadaan KCR polttoainejärjestelmän optimoinnilla avulla tyypillisesti 15-25% ja parhaimmillaan jopa 35% enemmän tehoa ja vääntöä, samalla kun polttoaineen kulutus normaaliajossa laskee tyypillisesti 5% ja joissakin malleissa jopa 15%. Tehoyksikön asennus tuo selvää säästöä jo pelkässä polttoaineen kulutuksessa. Lisäksi tehoyksikkö lisää ajomukavuutta esimerkiksi taajama-ajossa lisääntyneen väännön ansiosta erityisesti alemmalla kierrosalueella. Lisäksi tehoyksikkö parantaa kiihtyvyyttä selvästi ja tuo sitä kautta turvallisuutta esimerkiksi ohitustilanteisiin. Traktoreissa ja metsäkoneissa tehonlisäyksen hyöty näkyy erityisen hyvin pienentyneenä polttoaineen kulutuksena sekä pienentyneenä ohjaamomeluna, koska moottoria ei tarvitse käyttää niin suurella kierrosalueella. Huomioitavaa on myös se että me KCR:llä emme pyri hakemaan aina maksimia huipputehoa ja vääntöä, vaan aina juuri sellaiset asetukset jotka ovat taloudelliset ja ajoneuvon kestävyyden kannalta järkevät. Suurempi huipputeho jollakin tietyllä kierrosluvulla tarkoittaa lähes aina sitä että silloin joudutaan tinkimään muun kierrosalueen tehosta ja väännöstä, polttoainetaloudellisuudesta sekä ajoneuvon tekniikan kestävyydestä.
KCR - tehoyksiköt
KCR - tehoyksiköt
KCR - tehoyksiköt
KCR - tehoyksiköt
KCR - tehoyksiköt
KCR - tehoyksiköt
KCR - tehoyksiköt
KCR - tehoyksiköt
KCR - tehoyksiköt
KCR - tehoyksiköt
KCR - tehoyksiköt
KCR - tehoyksiköt